Veiligheidsincidenten kun je zo snel mogelijk proberen te vergeten, maar Heijmans kiest heel bewust om er juist bij stil te staan. Want van dit soort gebeurtenissen kun je veel leren om ongelukken in de toekomst te voorkomen. Om dat zichtbaar en bespreekbaar te maken hebben wij verschillende video's gemaakt. Eerlijk, herkenbaar en met impact.
Werken in de buurt van een voertuig is altijd gevaarlijk. Mano en Arie vertellen over hun dramatische ongeval met een mobiele bandenkraan, waarbij Mano zelfs een been verloor.
Het verhaal van de gebroken kabel: net op tijd ontdekt en daarom ging het toevallig goed. Maar het had heel anders kunnen aflopen en dramatische gevolgen kunnen hebben. De films worden intern gedeeld, om het gesprek over veiligheid levend te houden.
Veilig werken doe je niet alleen voor jezelf. In deze campagne laten medewerkers van Heijmans zien voor wie zij elke dag veilig willen thuiskomen. Samen met hun kinderen denken ze na over nog beter, veiliger en bewuster werken. De boodschap is simpel en krachtig: je wil je kinderen niet achterlaten zonder vader of moeder. Deze films zetten aan tot nadenken én actie.
Iedere avond staan ze er weer. Wegwerkers die onder hoge druk hun werk doen terwijl het verkeer met grote snelheid langs raast. Te vaak gaat het mis. Vooral omdat rode kruizen massaal genegeerd worden. Met soms dodelijke ongevallen als gevolg. Heijmans komt in actie en heeft samen met andere bedrijven een innovatieve technologie bedacht die voertuigen automatisch laat reageren op wegwerkzaamheden en via een pijlwagen naderende auto’s tot stoppen kan dwingen. Met deze film wil Heijmans de overheid oproepen om dit verder te ontwikkelen. Het verhaal legt niet alleen uit wat de innovatie inhoudt, maar deelt ook ervaringen van de mensen langs de weg. Daarmee raakt het de kijker en blijft de informatie beter bij.